مرجع مقالات تخصصی فلوئنت

آموزش جامع و تخصصی فلوئنت

مرجع مقالات تخصصی فلوئنت

آموزش جامع و تخصصی فلوئنت

  • ۰
  • ۰

همانطور که می دانید فرش بافی و تولید اشکال فرش دستبافت در مناطق متعددی از کشور ایران با رویکرد ها و تکنیکهای مختلف بافت رواج داراست و میتوان اظهار کرد این دستور منجر تولید تنوع در گونه های گره گذاری هم شده است و در هر حیطه ای نسبت به رویه ی مد نظرشان از گره های خاصی برای بافت فرش ها بهره میبرند .

گره همان پرزیست که آن را حول محور چله  بهترین قالیشویی در مشهد   های تحت و رو گره می‌زنند ، در واقع با کنار هم قرار دریافت کردن گره ها در غایت نقش و طرح فرش نمایان می شود . گره را با نامهای دیگری زیرا ریشه ، خفت ، پیچه ، گند ، ایلمه و یا این که ایلمک هم می‌شناسند که اما همه به یک معنا هستند .

حتمی می باشد بدانید که میزان تراکم گره ها و نازکی آن ها نشانگر کیفیت فرش و همچنین مرغوبیت آن می‌باشد ، به نوعی میتوان اذعان کرد هرچه تعداد گره ها اکثر باشد قاعدتا کیفیت فرش نیز فراتر خواهد بود براین اساس مدل و تعداد گره دو خصوصیت کلیدی فرش است . در ایران تعداد گره‌ها در هر ۷ سانتیمتر را یک مراجعه‌نمایید میگویند .

اشکال
گره ها در قالی بافی با وجود اشکال فراوان متنوع گره در قالی بافی ، میتوان اعلام کرد که در کشور‌ایران صرفا استعمال از دو دسته ترکی و فارسی آن رایج است و به کارگیری بقیه گره ها کاربرد چندانی ندارد .
در ادامه به توضیح مختصری در ارتباط با انواع آنها میپردازیم :
گره
های ترکی گره
ترکی نحوه
کار گره ترکی در مسئله گره ترکی میتوان اظهار کرد ساختار آن به مدل ایست که نسبت به سایر گره ها محکمتر می‌باشد و استحکام زیادی در بافت فرش تولید می کند . در گره ترکی معمولا از قلاب استفاده می‌گردد ، این مدل از گره روی دو تار رو و تحت زده خواهد شد . طریق عمل در گره ترکی به این چهره می‌باشد که بافنده خامه یا این که همان پرز را در دست چپ خویش گرفته و به فیس عمود بر روی تارهای رو و تحت قرار می دهد ، هر یک از دو سر خامه را به پشت یک عدد از تارها برده و پس از پیچیدن به بدور آنها از دربین دو تار بیرون آورده و دوباره آن را می گیرد .

برای به کارگیری قلاب نیز مقدمه بافنده یک جفت چله را به امداد قلاب قضیه حیث به جلو میکشد ، آن‌گاه خامه را در دست چپ می گیرد و یک سر آن را به امداد قلاب بین دو چله میبرد ، خامه را از پشت تار اولیه خارج آورده و از روی دو تار عبور میدهد ، در این سطح خامه را پشت تار دوم برده و بعد راز آن را از میان دو تار مجدداً بیرون می آورد ، هر دو رمز را با نیز بطرف زیر می کشد و اضافه آنرا با لبه تیز قلاب می برد .

گره
های ترکی خود چند جور هستند که عبارتند از : گره ترکی معمولی که به خوابیده یا استاندارد نیز مشهور میباشد .
نوعی از گره ترکی با نام برعکس یا برجسته .
گره ممتاز .
گره
فارسی گره
فارسی در گره فارسی خامه فرش را به بدور یک تار گره زده و از پشت تار بعدی خارج می آورند .
گره فارسی را برحسب جهت آن به دو جور تقسیم می کنند :
پارسی چپ به راست .
پارسی راست به چپ .

  • ۹۸/۰۷/۰۸
  • عباسی عباسی

بهترین قالیشویی در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی