مرجع مقالات تخصصی فلوئنت

آموزش جامع و تخصصی فلوئنت

مرجع مقالات تخصصی فلوئنت

آموزش جامع و تخصصی فلوئنت

  • ۰
  • ۰

به گویش بی آلایش گلیم نوعی بافت از متاع پشم می باشد و بخش اعظم در مناطقی که دامپروری لبریز رونقی دارند، بافت آن رواج دارااست . تفاوت گلیم با قالی این هست که گلیم از تار و پود تشکیل گردیده و مثل قالی گره و پرز بلند ندارد . هر چقدر متاع نخ لطیف تر باشد، مرغوبیت این جنس نیز اکثر خواهد بود و به همین برهان گفته  بهترین قالیشویی در مشهد  می شود که یک عدد از بهترین گزینه ها برای بافتن گلیم، پشم مرینوس می باشد . نقش های استفاده گردیده روی گلیم ها معمولا به رخ نقشه های بی آلایش و اثبات میباشد و گاهی نیز طرح هایی به چهره فرضی به این محصولات خوشگل داده می شود؛ ولی به طور کلی می تواند اعلام کرد نقش و نگار گلیم های سنتی بسته به این که در کدام منطقه ساخته شده اند با هم فرق دارا‌هستند و هر برنامه ای نشان دهنده گزیده از فرهنگ و تمدن حوزه‌ ای است که گلیم در آن بافته شده . این مال در کشورهای ترکیه و ایران بافته میشود .

گبه
دستباف چیست؟ گبه نوعی فرش با پرز های بلند می باشد که به عامل مدل بافت، در گونه بندی قالی و فرش قرار نمی گیرد . این کالا که یکی از صنعت های دستی کشور‌ایران است اکثر در جنوب غربی کشور ایران و به وسیله عشایر بافته می شود . یک عدد ویژگی ها اصلی گبه پرزهای بلند و نرمی هست که دارد . در قبلی طرح ها و نقش و نگارهای گبه فقط و فقط به فیس فرضی بود، البته در سالیان اخیر هنرمندان زیادی به این صنایع دستی و پباده سازی آن ها علاقمند گردیده اند و همین سبب ساز گردیده طرح ها و نقشها امروزی و زیبای امروزی را روی این صنعت های دستی اصیل و سنتی ببینیم .

ارزش
گلیم ماشینی
قیمت
گبه و گلیم قیمت گبه و گلیم مانند هر متاع دیگری رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد . ولی به جز کیفیت موارد دیگری می باشند که می توانند منجر افزایش یا کاهش ارزش گبه و گلیم شوند .
این موارد عبارتند از:
نازکی طرح و نقش: صد ولی باید در حیث داشته باشید که نقوش پیچیده با طرح های ظریف، بافت طاقت فرسا خیس و بازه بری دارند و همین مسئله سبب ساز می شود که این پارامتر روی ارزش تاثیر بدون واسطه داشته باشد .
بعدها گبه یا گلیم: قاعدتا هرچه بعد ها بزرگتر باشد، قیمت نیز بالاتر خواهد بود .
مقدار رنگ استعمال شده در گبه یا گلیم: در این زمینه باید بدانید که گبه دارای تنوع رنگی کمتری نسبت به گلیم می باشد و همین در قوانینی باعث می شود که شما شاهد قلیل بودن ارزش آن نسبت به گلیم باشید . اما این کم بودن تنوع رنگی در قوانینی سبب ساز می شود که تعیین گبه برای شما ساده تر باشد . همینطور هرچقدر تنوع رنگ گلیم فراتر باشد و رنگ به کارگیری گردیده در آن بخش اعظم باشد، گزینش آن مشقت بار تر حواهد بود .

  • ۹۸/۰۸/۰۴
  • عباسی عباسی

بهترین قالیشویی در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی