مرجع مقالات تخصصی فلوئنت

آموزش جامع و تخصصی فلوئنت

مرجع مقالات تخصصی فلوئنت

آموزش جامع و تخصصی فلوئنت

  • ۰
  • ۰

چله‌کشی
بر حسب محل بافت و سنت‌های بافندگی به دو رویه تقسیم می‌گردد: چله
کشی فارسی و چله کشی ترکی

مزایا
و معایب چلّه‌کشی فارسی : در‌ این نوع چلّه‌کشی بهترین قالیشویی در مشهد  بعلّت وجود چوب کجو می‌توان از گلیم‌بافی به راه کرباس به کارگیری نمود که‌‌‌ دارنده استحکام بالائی هست و در ضمن وجود چوب کجو تا حدّی از کجی کناره‌ها نیز دوری خواهد نمود .
چون چلّه‌کشی یک طرفه است می‌توان به راحتی پشت فرش را مشاهده نمود .
تهیه و تنظیم چلّه‌ها روی دار از ثبات بیشتری برخوردار است .
به عامل این که اضافهٔ چلّه‌ها روی سردار گره میخورد می‌توان قالی را با ارتفاع دلخواه فارغ از توجّه به ارتفاع دار بافت .
معایب
:
یکی از معایب عمدهٔ‌ این خط مش ‌پائین‌کشی ایراد رویه پارسی بافت می باشد که در صورت عدم دقّت و مهارت احتمال ترک شدن و پارگی می باشد و در ضمن بعلّت ثابت نبودن محل نشستن بافنده تسلط بافنده روی دار کمتر هست .

مزایا
و معایب چلّه‌کشی‌‌‌ ترکی : از مزایای این روش چله کشی تسلط اکثر بافنده بر روی دار قالی ست . همینطور درچله کشی ترکی چله ها نظم بیشتری دارند و پایین کشی به این رویکرد آسان خیس می باشد .

معایب
:
قابلیت چرخش چلّه روی سردار و زیردار (بعلّت دو طرفه بودن چلّه‌ها) که حتماً به مهارکردن نیاز داراست و به حافظه همین می‌باشد که در‌ این گونه چلّه‌کشی از چوب مهار استعمال می شود .
انجام گلیم‌بافی به شیوه سوف: هر چندین که‌ این جور گلیم‌بافی از ظاهر زیبایی برخوردار است اما تداوم گلیم‌بافی کرباس را ندارد . اضطراری به ذکر میباشد که با بستن چوب کجو روی دارهای ‌‌‌ترکی می‌توان گلیم‌بافی کرباس را انجام بخشید .
شیرازه پیچی به روش منفصل: یک عدد از خصوصّیات بافت‌‌‌ ترکی انجام شیرازه بافی منفصل میباشد که علّت‌ این فرمان عدم وجود چوب کجو در دارهای ‌‌‌ترکی می‌باشد و در صورت استفاده از چوب کوجی می‌توان از شیرازه پیچی متصّل که از استحکام بالاتری و ظواهر منظّم‌‌‌تری برخوردار است به کارگیری نمود .
قابلیت به‌وجود وارد شدن عیب کجی بعلّت عدم استفاده از چوب کجو، واجب بذکر هست که بستن چوب کجو و تا حدی می تواند از کجی کناره‌های فرش خودداری کند . لیکن در دارهای کوجی دار در‌صورتی‌که در کشیدن پود ضخیم دقّت حتمی انجام نگیرد‌ این عیب به‌وجود خواهد آمد .
 

  • ۹۸/۰۸/۱۱
  • عباسی عباسی

بهترین قالیشویی در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی